Pendik Belediyesi Tehlikesiz Atıklardan Türetilmiş Yakıt Üretim Merkezi; dolap, masa, sandalye, dal ve budak gibi atıkları ekonomiye kazandırmayı sürdürüyor. Atıkları enerji santrallerine alternatif yakıt kaynağı olarak gönderen tesis, geçen yıla kıyasla yüzde 54’lük artışla 4 bin 175 ton atık topladı. Toplanan atıklar sayesinde 14 bin varil petrol, 17 bin mwh enerji tasarrufu sağlandı.
Pendik Belediyesi 2023 yılı başında “Tehlikesiz Atıklardan Türetilmiş Yakıt Üretim Merkezi” SRF Tesisi) kurdu. Tesis, geçen yılın ilk 7 ayında dolap, masa, sandalye, dal ve budak gibi 2 bin 700 ton atık topladı. Toplanan atıklar özel işlemlerden geçirilerek enerji santrallerine alternatif yakıt kaynağı olarak gönderildi. Toplanan dal ve budak atıkları ise SRF Ön İşlem Tesisi’nde parçalanarak biyokütleden enerji üretimi için enerji tesislerine yollandı.
14 bin varil petrol tasarrufu
Pendik Belediyesi SRF Tesisi, bu yılın ilk 7 ayında ise topladığı atık miktarını yüzde 54 artırarak 4 bin 175 tona çıkardı. Toplanan atıklar sayesinde 4 bin 175 ton atıkla 770 ton daha az sera gazı salınımı gerçekleşirken 17 bin mwh enerji tasarrufu sağlandı. Ayrıca 18 bin m3 depolama alanı kazanılırken yaklaşık 14 bin varil petrol tasarrufu sağlanmış oldu.
GÜNDEM
24 Haziran 2026GÜNDEM
24 Haziran 2026GÜNDEM
24 Haziran 2026GÜNDEM
24 Haziran 2026GÜNDEM
24 Haziran 2026GÜNDEM
24 Haziran 2026GÜNDEM
24 Haziran 2026
1
THY’den yeni seyahat kiti
4547 kez okundu
2
Başkan adayı Bozbey, metroda gençlerle sohbet etti
1245 kez okundu
4
Gizemli oyun
823 kez okundu
5
Stajyer öğrenci transpaletin altında kaldı… Kaza anı kameraya yansıdı
773 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.