DOLAR 45,8964 0.42%
EURO 53,3988 -0.15%
ALTIN 6.651,13-0,99
BITCOIN 3485721-1.20323%
Bursa
23°

PARÇALI AZ BULUTLU

SABAHA KALAN SÜRE

Yıldırım’da Srebrenitsa soykırımı fotoğraf sergisi

Yıldırım’da Srebrenitsa soykırımı fotoğraf sergisi

ABONE OL
11 Temmuz 2024 22:00
Yıldırım’da Srebrenitsa soykırımı fotoğraf sergisi
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Yıldırım Belediyesi, Sırp ordusu tarafından 29 yıl önce Srebrenitsa’da katledilen binlerce Boşnak sivili anmak adına fotoğraf sergisi düzenledi. Davutdede Metro İstasyonu’nda açılan ve 35 eserden oluşan sergide Avrupa’nın göbeğinde yaşanan soykırım çarpıcı karelerle gözler önüne serildi.

29 yıl önce gerçekleştirilen katliamın acısının tüm yüreklerde hala ilk günkü gibi tazeliğini koruduğunu ifade eden Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, “Merhum Aliya İzzetbegoviç’in “Savaşta büyük zulme uğradınız. Zalimleri affedip affetmemekte serbestsiniz. Ne yaparsanız yapın ama soykırımı unutmayın. Çünkü unutulan soykırım tekrarlanır” sözündeki hikmeti ve acı gerçeği aklımızdan çıkarmıyoruz. Henüz Srebrenitsa’nın acısı tazeyken tüm dünya İsrail’in Filistinli kardeşlerimize uyguladığı başka soykırım ve zulme şahitlik ediyor. Müslümanlar soykırımları unuttukça, soykırımcılar unutulanları hatırlatıyor. Dün Bosna’da, bugün Gazze ve Doğu Türkistan’da. Bir daha benzer vahşetler yaşamamak adına Srebrenitsa’yı unutmayacak, unutturmayacağız. İnsanlık tarihine kara bir leke olarak geçen Srebrenitsa Soykırımı’nın 29. yıl dönümünde, her 11 Temmuz’da acıları tazelenen şehitlerimizin ailelerine ve Boşnak kardeşlerime başsağlığı diliyorum” dedi.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.